Wat kan ik doen als ik problemen heb met mijn contact lenzen?
A
In de eerste instantie, stop met het dragen van de lenzen. Als u enige twijfel heeft, of irritatie dat niet verbeterd na verwijdering van de lens, waarschuwt U dan zo snel mogelijk een opticien.
Q
Als ik mijn 2 weken lenzen maar af en toe moet ik dan vervangen om de 2 weken?
A
Nee! De 2 weken periode is bedoeld voor de daadwerkelijke tijd dat U de lenzen draagt, dus kunnen ze langer meegaan dan 2 weken als U ze niet elke dag draagt.
Q
Moet ik regelmatig oog onderzoeken ondergaan, ookal is mijn zicht niet veranderd?
A
U moet het advies van Uw opticien opvolgen, en Uw ogen regelmatig laten onderzoeken. Contact lenzen kunnen Uw ogen beschadigen zonder dat Uw symptomen heeft.
Deze informatie kan ook in de contact lens doos gevonden worden
On a contact lens box, you will find the same information:
Example: Standard (aspheric) lens
Example: Toric lens (lenses for astigmatism)
Hier is de informatie dat een voorschrift moet bevatten: •OD = rechter oog •OS = linker oog •Merknaam (bijvoorbeeld Soflens) •BC / Base Curve (een nummer tussen 8.0 en 10.0) •DIA / Diameter (een nummer tussen 13 en 15) •Power / Sphere / Rx (een nummer tussen -20 en +20)
Voor astigmatisme patienten, hebben we ook nodig: •Cylinder (een nummer tussen -4.0 en +4.0) •Axis (een nummer tussen 0 en 180) Cylinder en axis zijn gescheiden door x en lees als "times"
Een contact lens voorschrift is niet hetzelfde als een bril voorschrift.....In tegenstelling tot de lens sterkte, een contact lens voorschrift bevat andere informatie onder andere over de maat van de lens.
De sterkte van de lens heeft over het algemeen niet de zelfde sterkte als in uw bril voorschrift. dit omdat de contact lens op uw oogbol is geplaatst , terwijl uw bril 10-14 mm VOOR uw oog geplaatst is.
Q
Kan ik bestellen via e-mail of telefoon?
A
Helaas hebben we geen bestellingen verzonden per e-mail of per telefoon te aanvaarden. Om voor u om een bestelling bij ons je nodig hebt om een bestelling te maken in onze web pagina.
Q
Hoe kom ik er achter of mijn bestelling is ontvangen?
A
U zult een email ontvangen met de bevestiging van Uw bestelling.
Q
Kan ik lenzen bestellen die niet op uw website worden vermeld?
A
We zullen U hierbij vast kunnen helpen. Zend ons een email, waar U gedetaileerd vermeld de leverancier+ lens+ naam+ en dat U een citaat wenst. Wij zullen Uw email beantwoorden, met de informatie of wij U deze lenzen kunnen leveren, en met welke prijs. Nu, als U besluit dat U deze lenzen wilt bestellen van ons, dan stuurt U deze laatste email naar ons terug met alle gegevens zoals (sterkte etc) Makkelijk!
Kan ik contactlenzen die ik heb ontvangen terugkeren?
A
1. De standaardcontactlenzen kunnen aan ons worden teruggegeven. U moet ons contacteren eerst, om een terugkeer-aantal te ontvangen. Zonder dit terugkeer-aantal, zullen wij uw terugkeer niet goedkeuren. Enkel de lenzen naar verzend ons
- ongeopend (ongeopende containers/dozen of verpakking) - in de originele verpakking, en geschikt voor wederverkoop opnieuw - met het terugkeer-aantal hebt u van ons ontvangen - met een exemplaar van de orde of de rekening - de reden voor de terugkeer - binnen 14 dagen na ontvangst van de lenzen
en wij zullen uw geld binnen 30 dagen terugbetalen. De terugbetalingen zullen normaal gemaakt worden door de betalingskaart rekening re-te crediteren waarvan het geld oorspronkelijk, of door overdracht aan uw bankrekening werd gedebiteerd. Nota: Beschikbare lenzen in zachte secundaire verpakking - de zogenaamde blaren, kunnen niet zijn teruggekeerd, aangezien deze niet geschikt voor wederverkoop zijn. U bent verantwoordelijk voor de het verschepen en het verschepen kosten aan ons. Gelieve te houden een "bewijs van port" wanneer het terugkeren van goederen.
2. De niet genormaliseerde contactlenzen kunnen niet worden geruild, teruggekeerd of canselled:
Defecte lenzen kunnen geruild worden voor hetzelfde product als de leverancier het defect heeft bevestigd. Stuurt U de defecte lenzen naar ons+ originele verpakking binnen 14 dagen na de factuur datum. Inclusief Uw naam, bestelnummer, en de reden van retour. Als de lens leverancier er mee instemt dat de lens defect is, word er een nieuwe lens kosteloos naar U toe gestuurd. We kunnen geen terugboekingen doen voor defecte producten..
Zijn mijn betalings details en persoonlijke informatie veilig?
A
Wij beveiligen Uw privacy en Uw data's, en zullen dit nooit aan een 3e partij verstrekken.
Q
Kan u adviseren welke lenzen ik zou moeten kopen?
A
Nee! alleen een gekwalificeerde opticien kan U adviseren over de lenzen, welke het beste bij U ogen passen. Wij kunnen U alleen de lenzen leveren, die hetzelfde type zijn als de lenzen die U nu gebruikt.
Q
Kan ik zachte lenzen gebruiken als ik astigmatisme heb?
A
Ja! Dat kan, U kunt een speciale zachte lens dragen dat een toric lens word genoemd, deze corrigeerd Uw astigmatisme. Toric lenzen zijn duurder en er zijn minder types en kleuren te kiezen dan bij de gewone, gebruikelijke lenzen.
Q
Ik heb donkere ogen, kan ik gekleurde lenzen dragen?
A
Ja! Deze lenzen worden ondoorzichtige lenzen genoemd. Contact lenzen voor lichtere ogen worden versterker tinten genoemd. Hele jaar door (dagelijks en veel gedragen) ondoorzichtige lenzen zijn verkrijgbaar in vele kleuren en sterktes.
Q
Wat is het verschil tussen (SPG) stijf permeabel glas contact lenzen en zachte lenzen?
A
SPG lenzen zijn kleiner. Ze zijn ook gemaakt van een harder, minder felexibel materiaal dan zachte lenzen. Deze maken ze in de eerste instantie minder comfortabel. SPG lenzen corrigeert astigmatisme. Zachte lenzen niet.
Q
Kan ik zwemmen met mijn contact lenzen?
A
We raden dit niet aan, maar het is mogelijk. Omdat water bacterien bevat dat aan Uw lenzen kunnen blijven hangen en infecties kunnen veroorzaken. Als u er voor kiest, om te gaan zwemmen met U contact lenzen, dan raden wij aan om een duikbril te dragen en dat U Uw lenzen meteen na het zwemmen desinfecteerd.